Scrisori din Cluj-Napoca

Buna dimineata! Sper ca aveti o zi cel putin la fel de fericita ca si a mea! Aici este ora 9:30, eu ma aflu la aeroportul Luton, impreuna cu George si Catalina, deoarece suntem in drum spre Londra! Am asteptat cu sufletul la gura aceasta zi de cand a inceput vara!
Pentru ca emotiile au fost foarte asemantoare cu cele spre Cluj-Napoca, am decis sa va povestesc despre experienta petrecuta in unul dintre cele mai frumoase orase din Romania. Fotografiile le-am editat cum am ajuns acasa, in Bucuresti, insa textul l-am scris in avion, cu capul in nori (la propriu).
Senzatia efervescenta din stomac se resimte ca si la plecarea spre Cluj, deoarece dimineata a inceput la fel: aud zcartaitului usei de la camera lu George si apoi vocea Catalinei:
” – Ralluca, trezeste-te, e 05:00, trebuie sa comandam taxi si sa plecam curand. ”
In momentul ala deschid brusc ochii si tresar din pat direct langa bagaj, unde imi pregatisem de seara hainele pentru zbor: bocancii Attitude Moja by Alina Ceusan, o pereche de pantaloni negri cu o centura din piele si un top alb basic.
In masina, la ora 05:30, deasupra podului de la Baneasa rasare soarele si gandul imi fuge la diminetile de pe plaja, cand priveam rasaritul impreuna cu George, asa ca ii dau un telefon scurt, in care il trezesc sa il anunt ca aproape am ajuns la aeroport si ca la sfarsitul zilei ne vom revedea, pe strazile Clujului… era tot ce imi doream in acel moment.
La ora 07:00 urcam in avion, timp in care ma uit peste biletul avionului si ma amuza teribil noul meu nume pe care mi l-au dat cei de la BlueAir: Florina Raluca Paris. Sa fie oare un apropo ca ar fi timpul sa vizitez Parisul … ?
Zborul spre Cluj-Napoca cred ca a fost cel mai frumos, dar si cel mai scurt; nu mi-am putut lua ochii de la privelistea de afara.
La ora 09:00 eram deja pe holurile aeroportului Avram Iancu din Cluj, cu tot cu bagaj, si cautam impreuna cu Catalina o cafea. Prima intrebare pe care i-am pus-o Catalinei a fost:
” – Si acum ce facem ?!
– Fumam o tigara, terminam cafeaua si cautam statia de autobuz. ”

IMG_9492IMG_9501IMG_9500IMG_9478IMG_9507IMG_9502IMG_9510IMG_95122

Autobuzul cu numarul 8 ne-a dus de la aeroportul Avram Iancu, pana la Catedrala Adormirea Maicii Domnului, de unde am mai mers putin pala la hotelul unde urma sa ne cazam, de pe Blv. Eroilor.
Odata ajunsi la hotel, m-am dus in camera mea si m-am schimbat intr-o rochie de la Zara, o pereche de sandale corai de la Clacks si o geanta New Look.
La ora 10:00, impreuna cu Catalina, am fost sa luam brunch-ul la Enigma Steampunk Cafe, unde am impartit cel mai bun cheesecake cu fructe de padure.
La ora 11:00, eram in Piata Unirii pentru a incepe cu adevarat sa vedem comorile Clujului: Palatul Banffy (Muzeul de Arta din Cluj), Muzeul Etnografic al Transilvaniei, Parcul Central, Parcul Cetatuia, Somesul Mic, Teatrul National si mai ales, Gradina Botanica,

Ora 12:00, prima noastra oprire a fost Gradina Botanica. De cand eram la ghiseu sa platim, am remarcat pasiunea cu care este ingrijita gradina, dar si amabilitatea doamnei care ne inmana biletele. In cautarea serelor tropicale, am descoperit usor, usor gradina; incepand cu gradina japoneza, apoi cu privelistea din turnul cu apa, plimbarea prin padure, si in cele din urma serele mari.
De cum am patruns in ‘inima’ gradinii, am inceput sa-mi imaginez cum arata primavara, sau toamna; o plimbare printre miresmele florilor si copacilor infloriti sau printre frunzele aurii si aramii … ascultand suierul paraului care trece prin gradina.

4.jpgIMG_9630IMG_9631IMG_9652IMG_9657IMG_9661

Ora 15:00, ma pierdeam printre filodendroni, colocasii, orhidee, ferigi epifite si palmieri canarieni, cunoasc toate acestea datorita Catalinei; mi le-a explicat in detalii amanuntite pe intreaga plimbare in sere, deoarece este studenta la Facultatea de Horticultura, asa ca am aflat mult mai mult informatii, fata de o plimbare obisnuita.
Plimbarea exotica a fost reteta mea de fericire; o oaza de liniste pe care pluteau nuferi de Amazon si se auzeau cantacele pasarilor.

In ultimele zile pe care aveam sa le petrecem in Cluj, aparatul foto nu mai voia sa mearga 🙂 asa ca m-am resemnat doar cu amintirile de la concertul lui George, de la Muzeul de Arta, de la arhitectura cladirilor, de la stradutele cochete, de la privelistea din Parcul Cetatuia, cu zambetul si vibe-ul pozitiv al clujenilor …
Peisajele pe care le-am vazut in drum spre Bucuresti, de pe Trasfagarasan, incepand cu Cascada Balea, peisajul care se ivea printre brazi, turmele de oi dintre varfurile muntilor, lacul Balea si terminandu-se cu cea mai emotionata priveliste.
Mai jos va las un video care arata frumusetile naturale si arhitecturale din Transilvania, filmat cu drona, printre crestelor Muntilor Carpati, iar restul pozelor le puteti vedea pe Instagram 🙂